joi, 12 martie 2009

De ce clientii sunt luati de idioti?


Unii dintre clientii Unicredit Tiriac Bank au primit cate o scrisoare prin care li se ofera o suplimentare a creditelor pe care le au, cu avantajul ca nu trebuie sa mai prezinte noi documente.
Cand se suna la call-center, singura informare pe care o pot obtine clientii este ca cei din callcenter nu stiu/nu pot/nu sunt informati si nu au cum sa dea detalii despre aceasta oferta, iar singura varianta este informarea directa la sucursala de unde s-a obtinut acel credit.
Bun.. acuma ce ati fi vrut.. servicii europene in Romania?
Mersul la sucursala este placut in noile conditii, din moment ce esti singurul client la 5-6 "key accounti", care se uita cam speriati la tine, si nu le vine sa creada ca exista o persoana interesata de ceva din partea lor.
Si e si normal sa nu doreasca sa stea de vorba cu tine, dar am aflat mai tarziu motivul.
Bun.. in sfarsit avem pe cineva mai curajos care sa intre in vorba.
- Buna ziua.. cu ce va putem ajuta?
- Buna ziua.. am primit o oferta..blabla, colegii din callcenter nu pot oferi nici un fel de informatii.. asa ca am fost nevoit sa vin peste voi pentru a vedea ce si cum.
- Aaaa.. oferta.. daaa... e pentru clientii fideli.
- Pai sunt cel mai fidel client al vostru, rate la zi, nici un comision neplatit, vorbesc frumos la telefon, chiar atunci cand sun si nu obtin nici un raspuns....asa ca spune ce ai, ca sa nu mai piedem timpul.
- Avem o suplimentare de credit de 30%, si platiti aceeasi rata ca si pana acum, singura diferenta ca in loc de 5 ani, noul credit va fi pe 10 ani.
- Si dobanzi, comisioane?
- Pai.. aici avem o mica..mica..problema. Daca doriti aceasta suplimentare va trebui ca si vechiul credit sa se semneze pe noile conditii de acordare.
Insa mica .. mica problema este ca dobanda la noul credit (in care se va transforma si vechiul credit), in Euro ar fi cam de 19.96%, si un comision de acordare de 3.5%, in conditiile in care acum cu toate comisioanele dobanda este in jur de 12%. Doar cu aceasta marire de dobanda si transformarea creditului in 10 ani, banca si-ar fi recuperat INTEGRAL toti banii pe care ii ofera acuma ca suplimentare.
Iar noul credit nu ar fi fost decat o cireasa noua pe tort, din care ei sa obtina un super profit.
Efectiv aceasta oferta nu-i costa NIMIC, decat ca se baga in seama si poate prind ceva clienti mai obositi la matematica.
Si astfel Unicredit ne crede pe toti fraieri.
Mesajul lor, putin..putin tradus, ca sa intelegem toti ar fi:
Daca tot ai credit la noi, il platesti la timp, esti ok cu noi, care din cand in cand mai marim si comisioanele de administrare, ca deh viatza e grea, dar tu intelegi, avem o super OFERTA!
Ce ar fi sa treci pe un nou sistem de plata, mai scump cu 30% decat ai acum, iar noi iti mai oferim in plus inca un credit cu aceeasi dobanda scumpa?
Iar pentru asta tu trebuie sa suni la noi, fara sa obtii informatii, sa ne vizitezi la sucursala, ca nu te-am mai vazut de mult, si oamenii nostri sa se dea si ei putin a bancheri.

Iar pentru asta, iti oferim in plus chiar si un card de credit cu o descoperire de 700 RON, cu dobanda doar de 26.83% (dar e la Ron), care e frumos colorat si are chiar un avion pe el.

Multumim domnilor de la Unicredit pentru ca v-ati gandit la noi, clientii vostri care platesc ratele la zi si cu multumiri speciale domnului Dan Stancu (Director Vanzari Retail) care a semnat respectiva oferta!

PS. Update Bancar. Unicredit a marit de ieri dobanzile la lei, pentru creditele de nevoi personale fara garantii pe 5 si 10 ani si la cel de refinantare, cu 3%, ajungand la frumoasele cifre de 27.33% - credit pe 5 ani, 29.33% credit pe 10 ani si 28.33% credit de refinantare).

Un comentariu:

Anonim spunea...

Cred ca de aceea e bine ca exista concurenta. Daca un client nu e multumit de serviciile unei banci se poate duce la alta banca. E simplu, nu?